منشور اخلاقي سازمان بهزيستي
- خوش برخوردي – اخلاق مناسب با شان ارباب رجوع و جديت در كار – صبر و شكيبايي در ارتقاء خدمات به مراجعين در چهار چوب قوانين ضوابط و مقررات اداري.
- توجه كافي و مناسب به روحيات و شرايط جسماني مراجعين و تاكيد بر مقام و منزلت مراجعين به عنوان يك انسان نيازمند.
- تاكيد بر اجراي امور محوله و عدم اهمال در برآوردن نيازهاي مراجعين در چهارچوب قوانين و مقررات و ضوابط موجود.
- رعايت كامل شئونات اسلامي اعم از آراستگي – نظافت شخصي با تاكيد بر مقام والاي انساني
- تلاش در جهت استفاده هر چه بهتر از اطلاعات و دانش و علم روز و ارتقا توان علمي و تخصصي در حيطه امور محوله.
- ارائه راهنمائي هاي لازم و مناسب و جلوگيري از سردرگمي ارباب رجوع با استفاده از راهكارهاي مناسب اطلاع رساني.
- تاكيد بر حفظ رازداري حرفه اي و امانت داري در اطلاعات فردي و خانوادگي مراجعين.
- دقت و جديت در اتخاذ روند صحيح و كامل ارائه خدمات به ارباب رجوع.
- رعايت اصول صرفه جويي و امانت داري در استفاده و بهره وري هر چه بهتر از امكانات موجود.
10-
پرهيز از تشريفات غير اصولي و زائد در ارائه خدمات به مراجعين.
11-
تمايلات مثبت به كار در ارائه خدمات به مراجعين.
12-
تاكيد بر تشويق پرسنل كوشا و ساعي و تنبيه و برخورد مناسب با نيروهايي كه در امور محوله فعاليت مناسبي ندارند.
13-
ارائه سرويسهاي مختلف خدماتي به مراجعين و جلوگيري از رنجش و خستگي ارباب رجوع.
14-
تهيه بروشور هاي مختلف اطلاعاتي جهت ايجاد رابطه مناسب با ارباب رجوع.